Skip content

Klantenservice

  • Kan ik de showroom bezoeken?

    Om iedereen de beste service te geven en om zo efficiënt mogelijk te werken, werken wij op afspraak. Uiteraard dient u om een lampje te komen kopen geen afspraak te maken. 

  • Waarom zijn prijzen goedkoper online dan in de winkel?

    Online prijzen zijn vaak met een (extra) korting en lopen over een geautomatiseerd systeem. Op de online verkoop is de menselijke factor (kosten) bijna volledig uitgesloten en zoekt u zelf naar het gewenste artikel zonder enig advies. Als je langskomt in de winkel rekenen wij geen extra kost voor deze service maar rekenen wij de officiële adviesprijs van de fabrikant.  Onze expertise is een grote meerwaarde voor je uiteindelijk resultaat. In volledige samenspraak doen wij jou in onze showroom een merkonafhankelijk aanbod.

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Als je bestelling nog niet is verstuurd kunnen wij je bestelling nog annuleren. Geef ons zo snel mogelijk een seintje wanneer je iets wenst te annuleren!

    Wanneer je bestelling in je bezit gesteld werd kan je nog steeds afzien van de aankoop. Dit binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. De voorwaarden zijn wel dat je ons hiervan vooraf in kennis stelt, de goederen en de verpakking geen sporen van gebruik vertonen en het niet over een maatwerk product gaat. 

    Hier vind je het nodige document dat je vooraf ter goedkeuring naar ons ingevuld moet sturen:

    https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf

  • Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

    Je kan online betalen via PayPal, VISA, Mastercard, Maestro en Bancontact. In de winkel kan je contant, met Bancontact of met ecocheques (zowel papier als digitaal) betalen. 

  • Kan ik na aankoop betalen?

    Dit is enkel voor professionele klanten. Als particuliere klant betaalt u op voorhand of bij afhaling.

  • Is het mogelijk een offerte aan te vragen?

    Je kan bij ons een offerte aanvragen via [email protected]. Stuur ons simpelweg een mailtje met jouw specifieke voorkeuren en ons team voorziet je snel van een antwoord, op maat gemaakt!  Je kan ook jouw favoriete toestellen aanduiden en toevoegen aan jouw verlanglijstje. Van dit lijstje kan je een screenshot maken en ons doorsturen! 

     

  • Is het mogelijk korting te krijgen?

    Wanneer er kortingen van toepassing zijn zal dit duidelijk bij het product vermeld staan.

    Als je van plan bent grote volumes aan te kopen neem dan even contact met ons op via [email protected] of

    +32 3 777 75 55. Dan bekijken wij of een commerciële tegemoetkoming voor jouw gekozen producten beschikbaar is.

  • Wat zijn de levertermijnen?

    Producten die op voorraad zijn worden dezelfde dag of de dag nadien verzonden. Wanneer een product niet op voorraad is, hangt de levertermijn af van onze leveranciers en fabrikanten. Indien u een product voor een bepaalde datum nodig hebt, neemt u best even contact met ons op voor meer informatie ivm levertermijn. 

  • Snelle leveringen

    Snelle leveringen zijn in bepaalde gevallen mogelijk. Dit verschilt echter van product tot product en van merk tot merk. Contacteer ons telefonisch op het nr.  +32 3 777 75 55 indien u een dringende levering wenst. Voor uitleg hierover kan u ons ook via e-mail contacteren: [email protected] 

  • Welke postdienst zal mijn pakje bezorgen?

    Wij werken momenteel enkel samen met bpost, zij zullen standaard je bestelling thuis leveren.

    Het staat je uiteraard ook vrij om de bestelling zelf af te halen in onze winkel of om op zelfstandige basis een transportdienst in te schakelen om je pakket te bezorgen. 

  • Kan ik mijn bestelling terugsturen?

    Ja, je kan een product binnen de 14 dagen na ontvangst ruilen of terugsturen, en dit volgens het Europese herroepingsrecht. De verzendingskosten voor het terugsturen zijn ten laste van de klant. (Geldt niet voor goederen die gebruikt of beschadigd werden. Goederen waarvan de verpakking vervuild, beschreven of beschadigd is kunnen wij helaas ook niet terugnemen)

  • Mijn ontvangen product(en) is(/zijn) stuk, kan ik deze terugsturen?

    Als je een beschadigd of stuk product hebt ontvangen meld je dit onmiddellijk op het te ondertekenen document en geef je jouw zending als ‘geweigerd’ aan de transporteur. Is de beschadiging bij in ontvangstname niet onmiddellijk zichtbaar, breng ons hier van op de hoogte via [email protected]. Vermeld je klantnummer, factuurnummer en het artikelnummer. Beschrijf precies wat het probleem is en voeg indien mogelijk enkele foto’s toe. Onze klantendienst gaat hiermee aan de slag en zoekt samen met jou naar een oplossing.

  • Wanneer krijg ik mijn geld terug na het terugsturen van mijn bestelling?

    Vanaf we jouw teruggestuurde producten ontvangen hebben en ze voldoen aan onze retourvoorwaarden, zullen wij het bedrag crediteren op jouw account. 

  • Hoe lang heb ik garantie op een product?

    Je hebt een wettelijke garantie van 2 jaar op alle producten uitgezonderd op lampen en batterijen. Sommige fabrikanten hebben een langere garantietermijn die wij uiteraard naar u als klant vertalen.

  • Wat is lichtadvies?

    De essentie van verlichting is het scheppen van de juiste sfeer met de juiste lichtbron, lichtbundel en intensiteit. Verlichten gaat dus over veel meer dan een lampje hangen. Wil je een bepaalde sfeer oproepen of heb je een groot project? Doe beroep op ons deskundig advies om een gepersonaliseerde verlichtingsoplossing te verkrijgen.

  • Is lichtadvies gratis?

    Ja en nee, Wij rekenen wij een bedrag per uur. (Contacteer ons voor de op dit moment geldende tarieven) Dit bedrag wordt in mindering gebracht bij aankoop van de in samenspraak opgebouwde offerte of, indien u niet onmiddellijk een offerte kan opgebouwd worden, bij aankoop van de ingetekende lichtpunten.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    Voor bestellingen met levering in België, onder €121 rekenen wij €9 handelings- en verzendkosten aan. Dit is inclusief BTW. Voor producten boven 30 kg zullen de transportkosten herrekend worden.

    Voor leveringen buiten België kan u altijd de transportkosten navragen.

  • Technische vragen

    Voor korte technische vragen kan u ook bij ons terecht. Heeft u de goederen waarover de vragen gaan nog niet bij ons aangekocht en nemen deze vragen meer dan 2' in beslag, dan zijn wij genoodzaakt om over te stappen naar het tarief lichtadvies.

  • Hoe werken dimmers?

    Dimmers geven je de mogelijkheid de lichtsterkte zelf te bepalen. Ze creëren een unieke sfeer in de ruimte die je kan aanpassen naargelang je stemming. Daarnaast bespaar je ook nog eens energie door een lamp te dimmen. Win-Win!

    Dit zijn de meest gebruikte dimsystemen: 

    1-10V dimmers

    Dit systeem is perfect voor professioneel gebruik. Met een bereik van 0-100% lichtintensiteit en vooraf geprogrammeerde lichtscènes voor domoticatoepassingen. Deze dimmers maken gebruik van een analoge dimtechnologie waarbij een signaal wordt gegeven tussen 1 en 10 volt of een potentiometer (100K lineair). Dit vereist twee stuurdraden tussen de voeding en de dimmer, een beperkt aantal voedingen bij gebruik van een potentiometer en een hoofdschakelaar om het verlichtingssysteem aan en uit te schakelen. Als een potentiometer wordt gebruikt, is een beperkt aantal voedingen mogelijk.

    DALI-dimmers

    Digital Addressable Light Interface (DALI) is een universele standaard voor digitale dimsystemen. Deze standaard is een van de meest gebruikte, zowel bij grote als bij kleine projecten. In tegenstelling tot bij de analoge dimmers, kunt u hiermee elk toestel afzonderlijk dimmen. Elke voeding krijgt immers een adres. Zo kan elk toestel apart worden bediend. De lampen kunnen ook signalen terugsturen, waardoor de verlichting flexibel en economisch kan worden aangepast. Integratie in gebouwbeheersystemen is vrij eenvoudig. We zijn een toonaangevend bedrijf op het vlak van verlichting en lid van DiiA, we omarmen dus nieuwe technologieën. De overgang naar DALI-2 was een logische volgende stap.

    Dimmen met drukknop

    Een installatie met een lage kost die werkt met een drukknop. Het licht is perfect dimbaar in een bereik van 0 tot 100%. Hou er echter rekening mee dat slechts een beperkt aantal voedingen kan worden gedimd met dezelfde knop (max. 5). Zo vermijdt men problemen met synchronisatie en zijn er geen 2 extra stuurdraden nodig. 

    Fase afsnijdingsdimmers

    Er bestaan twee technieken voor afsnijdingsdimmers: fase afsnijding en fase aansnijding. Bij deze manier van dimmen wordt een extra toestel, de dimmer, aangesloten op de primaire kant van de voeding. Er zijn geen extra stuurdraden nodig en de dimmer kan eenvoudig aan de bestaande installatie(s) worden toegevoegd. Met dit systeem kunt u dimmen tussen 30 en 100%, afhankelijk van het type dimmer dat u gebruikt. Let wel, wanneer u dimt naar het minimum, kan het licht gaan knipperen, en niet alle types zijn compatibel met led. We bevelen u aan om een fase afsnijddimmer te gebruiken.

  • Zijn LED lampen milieuvriendelijk?

    LED verlichting is de beste keuze voor iedereen die bewust zijn ecologische voetdruk wil minimaliseren. LED verlichting is volledig recycleerbaar en gaat langer mee. Daarnaast bevat het ook geen schadelijke stoffen (zoals kwik dat in TL buizen zit) en verbruik je minder energie met LED verlichting.

  • Wat is lichtkleur of kleurtemperatuur?

    Lichtkleur wordt uitgedrukt in Kelvin en wordt ook wel eens kleurtemperatuur genoemd. Je kan kiezen uit diverse kleurtemperaturen om verschillende sferen op te wekken. Zo heb je heel warm licht (1700K – 3300K) goed voor een gezellige sfeer en koel licht (3400K – 5000K) goed voor algemene verlichting.

    Daarnaast kan je in de betere ledverlichting ook dim-to-warm of tunable white toepassen.
    Dim-to-warm, ook al eens warm-dim genoemd en afgekort DTW, krijg je wanneer je je lamp bij het dimmen naar een lagere intensiteit zet en deze ook geler wordt. Het effect van een ondergaande zon. Des te hoger de zon staat, des te hoger de kleurtemperatuur. Gaat de zon onder, dan wordt de lucht ook geler en des te lager de Kelvin waarde is. Bij Tunable white, bv. de aanduiding 1800K – 6500K TW, kan je op volle intensiteit zelf beslissen hoe geel of hoe wit je licht is. Dit staat los van de RGB, RGBW of RGB-WW ledverlichting dat vaak in ledstrips wordt toegepast.

  • Hoe sluit ik stroomgestuurde spots aan?

    Bij het aansluiten van stroomgestuurde spots moet je enorm opletten. Sluit nooit een led aan op de voeding wanneer deze onder spanning staat. Wanneer je een ledvoeding onder spanning zet en de led is aangesloten, dan gaat de LED zelf zijn spanning/stroom, ook Forward Voltage genoemd, uit de voeding trekken. Sluit je een stroomgestuurde led aan op een ledvoeding die reeds onder spanning staan, dan gaat deze zijn volledig vermogen, in dit geval voorwaartse spanning, geven en de led laten flitsen/flashen waardoor deze kapot en klaar voor de prullenmand is. Uiteraard kan je deze vervangen. Liefst laat je dit niet gebeuren om onnodige kosten te vermijden.